Publicatiedatum: 3 september 2020
Als Quattri organiseren we een aantal keer per jaar kennissessies over onderwerpen rondom elektronisch cliëntdossiers (ECD). Vaak zijn dit applicatie inhoudelijke onderwerpen, zoals een bepaalde module of sessie naar aanleiding van wijzigingen in wet- en regelgeving. Het onderwerp Sturen op Kwaliteit van Zorg met het ECD van Nedap Ons stond al langer op het wensenlijstje. Want sturen op productie en ‘cijfertjes’ is iets waar altijd veel aandacht voor is. Maar hoe kun je het ECD nu goed inzetten om ook op de inhoud te sturen?

 

Per slot van rekening is het ECD de plek waar cliënt- en organisatiewensen, afspraken en de registratie samenkomen. En Nedap Ons biedt veel tools die je kunt inzetten voor het sturen op kwaliteit.

Maar weet je als kwaliteitsadviseur, auditor of manager wat er te koop is, zodat je met proces- of systeemeigenaar en functioneel beheerder in gesprek kan gaan om het ECD ook hier een hulpmiddel in te laten zijn? Dit was het doel op donderdag 25 juni, de warmste dag van het voorjaar, tijdens deze eerste Online kennissessie “Sturen op kwaliteit van zorg met Nedap Ons”.

In de sessie bespraken we in vogelvlucht o.a. aan de hand van de Deming cirkel en 5 kwaliteitsthema’s de mogelijkheden van Nedap Ons.

We hebben de grote hoeveelheid informatie zo veel mogelijk van praktijkvoorbeelden voorzien. Met 25 deelnemers was de sessie behoorlijk vol. Hoe bedreven we inmiddels allemaal ook zijn met online werken, online discussiëren met een grote groep is lastig. De tool Mentimeter is ingezet om interactief met elkaar van gedachten te wisselen.

 

Enkele voorbeelden van uitkomsten van discussies:

 

Deelnemers sloten de laptop af met vragen voor de eigen organisatie: wat gebruiken we nu? wat niet en waarom? waar zou ik meer over willen weten?

Naast binnen de eigen organisatie op zoek te gaan naar antwoorden, is er ook de mogelijkheid ondersteuning van Quattri hierbij te vragen.

Een van de vragen die na afloop aan Quattri gesteld werd:

“Goed om te weten wat capaciteitsmanagement doet, maar wat kan het doen voor mijn eigen organisatie? Kunnen jullie meedenken hoe we dit kunnen gaan inzetten?”

Als nadeel van een online kennissessie werd door de deelnemers ervaren dat er geen mogelijkheid was om onderling na te praten, zoals we gewend zijn bij onze live kennissessies. We gaan binnen Quattri kijken hoe we dit bij de volgende online kennissessies kunnen faciliteren.

Inmiddels hebben we een wachtlijst van nieuwe geïnteresseerden. We hebben daarom een extra sessie gepland op 1 oktober a.s.. Hiervoor zijn nog enkele plaatsen beschikbaar. Wil je meedoen of ben je benieuwd of deze kennissessie voor jou interessant is?  Lees in deze flyer meer informatie of neem contact met ons op!

Wil je meer weten of je direct inschrijven? In onze flyer vind je meer informatie. Of kijk op de pagina van de Quattri Academy om je direct in te schrijven