Publicatiedatum: 16 april 2020

Quattri medewerkers werken vaker op afstand. De huidige situatie zorgt er voor dat er door collega’s nieuwe creatieve oplossingen worden ontwikkeld.  Zo spelen we zo flexibel mogelijk in op de vragen vanuit zorgorganisaties. Marika, Sandra en Robert lichten toe welke actuele initiatieven er zijn.

Centraal Roosteren

Een organisatie in het Oosten van het land, waarbij de medewerkers al langer zelfroosteren in Ons,  concludeerde dat met de steeds toenemende druk alle aandacht naar cliëntenzorg zou moeten gaan en dat beschikbare medewerkers goed verdeeld moeten worden over de hele organisatie.

Marika: ‘In overleg kunnen we het (zelf)roosteren van een team overnemen. Een centraal roosterbureau, bemant door Quattri collega’s, neemt het roosterproces vanuit huis over, zodat medewerkers zich volledig op de cliëntenzorg kunnen richten. En als het niet meer nodig is, dragen we het weer over aan het team. Een tijdelijke oplossing dus. Het centraal roosterbureau heeft  een grote meerwaarde in het verdelen van de beschikbare medewerkers over de hele organisatie. Ze bewaken we niet alleen de roosters voor het specifieke team, maar voor de hele organisatie.’

Rondom Planning en Roosteren in Ons zijn er meer handige tips en trucs.

Thuiszorghotel

Een ander voorbeeld is het Thuiszorghotel van het Coronacentrum Urmond. Een uniek samenwerkingsverband tussen Zuid-Limburgse huisartsen, verschillende zorginstellingen en ziekenhuizen in de strijd tegen Corona. Om dit binnen een paar dagen van de grond te krijgen hebben alle partijen, waaronder Quattri en Nedap Healthcare, met man en macht vanuit huis gewerkt om alle systemen goed aangesloten te krijgen. Niet alleen voor de situatie van nu, maar ook om weer terug te kunnen naar hoe het was.

Robert: ‘Alle betrokken zorginstellingen gebruiken Nedap Ons. Tijdelijk hebben we de Ons omgeving van één van de organisaties opnieuw ingericht. Bij deze organisatie loop ik al langer rond, dus we konden heel snel schakelen. Van afstand hebben we de gegevens van medewerkers en cliënten overgezet. Alle medewerkers in het Thuiszorghotel werken nu in dezelfde Ons omgeving en dat maakt het een stuk makkelijker. En als alles voorbij is kunnen we het weer van afstand stopzetten.’

 Sandra: ‘Ik geef hierbij ondersteuning op afstand. Als er vragen zijn op het vlak van het functioneel beheer van deze tijdelijk Ons inrichting, dan kan men bij mij terecht. Zowel tijdens als buiten kantoortijden. Prima vanuit huis te doen!’

Corona routes

Ook zijn we als Quattri betrokken bij meerdere initiatieven rondom het maken van zogenaamde Corona thuiszorgroutes.

Heb je een specifiek vraagstuk? We hebben meerdere scenario’s uitgewerkt klaar liggen en helpen graag.